Khamis, Oktober 28, 2010

top 15 filem yang terlampau aku layan

filem...
aku ada simpan banyak filem...tapi ada beberapa (ke banyak??)yang aku akan tengok berulang kali tanpa jemu...
aku percaya kau pun mesti cam tu kan...
antara filem2 yang aku tengok da lebih 5 kali ialah:

1)harry potter ++
kalau taktau cerita nie,aku taktau nak kata apa...
dari novel ke filem semua aku follow....

2)laskar pelangi ++
cerita hebat tentang anak desa yang kejar cita2...pembakar semangat....
even yg da jd filem baru laskar pelangi & sang pemimpi...yg nie aku baca e-novel jek...

3)shawshank redemption...
filem tentang banduan...kalau kita pernah buat kesalahan yang besar mana pun,peluang untuk berjaya tetap ada...
x jumpa lagi novel nie...

4)pursuit of happiness...
best!!jayden comel....

5)ocean 11,12,13
penuh dengan lelaki hensem tipu helah....

6)x-men ++
banyak gila mutant dalam movie nie...komik aku x pernah baca lagi... aku suka dengan mystique...

7)step-up ++
suka dengan step2 tarian dalam cerita nie..dan juga lagu2...

8)catch me if you can
aku kagum..cerita nie kisah benar.... frank abagnale jr memang genius...

9)girl, interrupted
suka sangat2 filem nie...kita ialah apa yang kita fikirkan...

10)fight club
filem nie buat aku sedar....kawalan minda tu amat penting...

11)inside man
gempak gila plan diaorang....

12)the curious case of benjamin button
setiap orang kalau boleh nak jadi muda,tapi macam mana kalau kita semakin muda dan orang2 yang penting dalam hidup kita semakin tua dan pergi selama2nya??

13)forrest gump...
based on true story...syarikat bubba gump shrimp co tu pun memang betul2 wujud tau!

14)kami ++
suka watak abu...kalau r aku ada kawan2 yang satu kepala camni...bukan gig k..tapi minat...

15)perempuan berkalung sorban.
aku nak jadi perempuan yang kuat cam anisa...

++ tu lebih dari 1 filem...

tu je kot stakat nie...nie dari sudut jiwa aku r...yang sesuai dengan aku...ada sesapa nak bagi cadangan filem apa lagi yang best untuk aku??aku ank buat stok cuti sem nie..before pergi latiihan industri aka practical....
filem komedi romantik cam 50 first date,good luck chuck pun ok..asal jangan lawak merapu macam cerita yang hero dia farid kamil william hung sudah...abaikan adegan terlampau dalam filem2 tu..jessica alba n drew barrymore comel....

sape ada filem what's eating gilbert grape??aku nak tengok semula filem tu....

Tiada ulasan:

nino...

!!trimas!!

...terima kasih rajin baca blog yg x seberapa nie...
...jika anda terlebih rajin sila tinggalkan komen....
...jika anda terlampau rajin sila jadi follower...

...aku yang menulis sesedap rasa...
...kalau ada tersalah silap...
...sila beri tunjuk ajar ...
...komen yang membina amat dialu2kan...
...kerana aku masih merangkak di dalam dunia blog ini...
...ikhlas...
...aNie...beckz...xii xii...