Jumaat, Oktober 01, 2010

boleh saya tahu nama awak???



ada orang kata nama aku klasik...sebab sekarang da tak ramai yang nak namakan nama anak dia dengan nama aku...jangan nak berangan eh..kau sape yang orang nak namakan anak sempena dengan nama kau??hahaha...nama yang sama dengan nama aku...

syarat2 untuk namakan anak pada masa kini:
1) mestilah melebihi dari 3 patah perkataan,
2) mestilah melebihi 20 huruf...
3)berpangkal puteri atau putera walau bapa kau bukan anak raja atau sultan
4)nama harus mempunyai ciri2 keinggerisan
5)nama yang belum dimiliki oleh insan lain amat digalakkan

macam syarat buat rumusan bahasa melayu spm je...
nama aku ada 7 huruf dan 2 patah perkataan...nama ayah aku lagi lah pendek...4 huruf je...


apa guna bagi nama panjang2 sudahnya panggil dengan satu huruf je...

3 ulasan:

soFie LufFy berkata...

betul2...
tapi nama bapa saya lagi panjang dr saya..so xmakan tuan laa..heheh

chomelxii berkata...

x makan tuan??apakah?

soFie LufFy berkata...

x lawan tokey ar kirenyer..hahah

nino...

!!trimas!!

...terima kasih rajin baca blog yg x seberapa nie...
...jika anda terlebih rajin sila tinggalkan komen....
...jika anda terlampau rajin sila jadi follower...

...aku yang menulis sesedap rasa...
...kalau ada tersalah silap...
...sila beri tunjuk ajar ...
...komen yang membina amat dialu2kan...
...kerana aku masih merangkak di dalam dunia blog ini...
...ikhlas...
...aNie...beckz...xii xii...