Isnin, Ogos 09, 2010

confession of a shopaholic..



dua hari nie lepak2 jek kat rumah..tak keluar jauh pun,area parit raja je..so masa yang terlalu banyak,aku habiskan dengan baca novel...yup,baca novel..ketagihan aku dari dulu lagi...sanggup berlapar,dari lepaskan novel kat tangan...masa 1st time usha library baru uthm,terus pinjam novel2 nie....
berkat kegigihan, aku berjaya habiskan confession of a shopaholic dan shopaholic takes manhattan karya sophie kinsella dalam masa dua hari...tau,memang buku2 nie da lama terbit,tapi dulu2 mana nak dapat novel inggeris nie..kalau kat perpustakaan desa tu,novel2 melayu yang lama2 banyaklah....
tak,aku bukan mengutuk...hakikatnya aku memang membesar dengan karya2 a samad said,usman awang,shahnon ahmad dan lain2...eh,hasil karya enid blyton pun ada jugak,cuma yang dah ditranslatekan lah...sebab takde pilihan masa tue...masa darjah 3 aku da baca hujan pagi walau tak paham isi cerita..waktu tu,aku cuma minat membaca jek...tak kisah bahan bacaan apapun...
dan aku bersyukur sebab ayah langgan surat khabar hari2...so taklah fikiran anak 2 dia macam katak bawah tempurung...dan mak pulak suka baca segala jenis buku...so selalu tu berebut jugaklah siapa yang nak baca dulu...rindunya waktu tinggal sama dengan mereka....

Tiada ulasan:

nino...

!!trimas!!

...terima kasih rajin baca blog yg x seberapa nie...
...jika anda terlebih rajin sila tinggalkan komen....
...jika anda terlampau rajin sila jadi follower...

...aku yang menulis sesedap rasa...
...kalau ada tersalah silap...
...sila beri tunjuk ajar ...
...komen yang membina amat dialu2kan...
...kerana aku masih merangkak di dalam dunia blog ini...
...ikhlas...
...aNie...beckz...xii xii...