Selasa, Jun 22, 2010

21 jun

hari nie hari lahir my big boss yang ke 56...da layak pencen da...tp beliau smbung smpai umur 58...cun2 adek bongsu aku form 5....ayah memang kuat bekerja dari dulu lagi...selain kerja tetap sebagai seorang ahli bomba,banyak lagi kerja sampingan laen yang beliau buat....

bagi sesiapa yang xtau jadual kerja bomba,meh aku terangkan....kata r hari isnin tue encik bomba masuk keje jam 8 pagi dan balik jam 8 ptg...so encik bomba akan masuk bekerja smula pada hari selasa jam 8 mlm dan pulang pada pagi rabu jam 8 pagi...hari khamis encik bomba akan masuk bekerja smula pada jam 8 pagi dan begitulah seterusnya.....

so beliau ada banyak masa terluang kat rumah...dan sebagai seorang yang berdedikasi,beliau x pandai buang masa...masa2 yang terluang diisi dengan menyawit dan bertukang....dulu masa muda2,ayah amek upah jahit baju bila tiba time raya....dan aku akan turut amek upah gosok baju atau jahit jelujur atau hantar baju yg da siap ke rumah planggan...part nie yg paling best..mesti punya dpt upah dr pakcik2 yg kesian tengok aku kpenatan bln2 puasa kayuh basikal g umah dorg...hehehe...

dan yang paling aku suka masa bbudak dulu,tiap kali ayah balik rumah,ayah akan lambung anak2 dia tinggi2...best gila ahh...konon2 terbang r...

tp bila ktorg da besar sket,ayah agak garang dan tegas....sekarang beliau agak slow sket,xcam dolu2....




ada skali masa umur aku lebih kurang 5,6 tahun r...bliau bawak ktorang
jalan2 kat kl..aku kan kecik lagi time tu,mana r larat nak jalan lama2...
last2 bliau dukung aku kat belakang...kitaorang panggil dukung monyet...






then masuk muzium negara,masa tu ada pameran tengkorak...aku ingat lagi tengkorak tu siap boleh melambai2 lg kat aku...naseb baek ada superhero slamatkan aku...bliau memang superhero aku....tp camna kalau superhero pon da tinggal rangka jek??hehhe






ok2...lari topik....


byk sbenarnya nk citer pasal beliau ni,tp aku x tau nk describe camne....

em ada 1 yg special ayah aku nie,dia tau smua makanan kegemaran mak n kami adek bradek...dan bliau juga tahu apa yg kami x suka....

ayah,dlm masa 25 tahun anie jd anak ayah nie,maafkan segala salah silap dan halalkan segala apa yang ayah telah berikan pada anie.......anie sayang ayah.....

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nice template. Better dr sblm ni..;)
Keep it up!!

chomelxii berkata...

trimas....sbl aku maen tibai jek...ni ada byk masa,so lei r wat proper sket....hehehe...ko nape da lama x update???

nino...

!!trimas!!

...terima kasih rajin baca blog yg x seberapa nie...
...jika anda terlebih rajin sila tinggalkan komen....
...jika anda terlampau rajin sila jadi follower...

...aku yang menulis sesedap rasa...
...kalau ada tersalah silap...
...sila beri tunjuk ajar ...
...komen yang membina amat dialu2kan...
...kerana aku masih merangkak di dalam dunia blog ini...
...ikhlas...
...aNie...beckz...xii xii...