Sabtu, April 24, 2010

tipah tertipu!!!

smlm adalah hari tertipu utk aku.....

1st case:
berapa bulan yang lepas,aku ada langgan s******x for student....rm 50 sebulan...aku ambil pakej tu sebab dpt notebook percuma n s******x line tu oleh guna kat 2 tempat...kat kg n kat uthm....nie mngikut kata promoter sengal bermulut manis tue r...aku pon dengan semangatnya beli pakej tu...ye r jimat sket kalau byr satu pakej guna utk 2 tempat kan???
then semalam aku g t*****m dengan tujuan nk confirmkn samada uthm da ada route utk s******x atau belum....pegawai tu kata belum ada lagi...yg ada kat kwsn bndr bp jek...so,apa guna aku langgan pakej tu kan??cuma dpt notebook jek sbgai faedah....naseb baek aku x terminate broadband c****m aku....kalau x???

2nd case:
balik dr bandar,singgah kat kdai buah tepi jalan....tgk2 buah apa yg ada....tgk ada durian...nampak cam best jek....than tokey kdai dtg:::
tokey:mau apa??
aku:saja mau tgk durian..
tokey:ini durian baik maa....lu mau berapa biji...
aku:xmau byk2,,2 bji cukup r..
tokey tu trus amek durian,ketuk2, n trus belahkn....bwk ke timbang n dia cakap 20 ringgit...
aku da trgamam...sungguh pantas dan efisien uncle nie bkerja....
aku tanya yam...cane nie??
aku;uncle,klu sbiji jek boleh x??
tokey:x boleh la...sudah kopek maa(dgn muka garang)
so conclusionnya..kami terpaksa byr durian yg berharga rm20 tu....
rasa cam nk nanges...ye r da hujung2 sem nie mana r ada duet sgt kan...
n aku byr smbil mnyumpah dlm hati.... pengajaran yg aku dpt....aku xkan dgn mudahnya tertipu lg....kena berhati2....dan buat tokey tu...trima kaseh x trhingga kerana telah mengajar aku ssuatu yg baru....makan dalam sungguh....

4 ulasan:

soFie LufFy berkata...

mujur durian tu cun..kalu xcun harus lempang tokey tu..

chomelxii berkata...

haha..tau xpe...bak kata kwn aku,bila lg nk mrasa jd org kaya.....

smile berkata...

kt thailand pon extreme. baru tanya harga, dy dh bungkuskan brg.
pastu hulur tgn mintak duit. padahal tanya harga.

bila ckp taknak, dy pon maki2 kita dlm bahasa dy.

chomelxii berkata...

naseb baek x faham bahsa dia...kalau faham lg saket hati...

nino...

!!trimas!!

...terima kasih rajin baca blog yg x seberapa nie...
...jika anda terlebih rajin sila tinggalkan komen....
...jika anda terlampau rajin sila jadi follower...

...aku yang menulis sesedap rasa...
...kalau ada tersalah silap...
...sila beri tunjuk ajar ...
...komen yang membina amat dialu2kan...
...kerana aku masih merangkak di dalam dunia blog ini...
...ikhlas...
...aNie...beckz...xii xii...