Sabtu, Mac 21, 2009

Pembunuhan Gaza perang suci Yahudi

BAITULMAQDIS - Paderi-paderi Yahudi memberitahu anggota tentera Israel yang terlibat dalam serangan ke atas Gaza pada Januari lalu bahawa peperangan tersebut adalah perang suci agama untuk menentang orang bukan Yahudi, menurut kenyataan seorang pemerintah tentera yang disiarkan semalam.

"Kami orang Yahudi, Tuhan membawa kami kembali ke bumi ini (Palestin) dan kini kami perlu memerangi dan mengusir orang-orang bukan Yahudi yang cuba merosakkan pegangan kami ke atas tanah suci ini," katanya.

Kenyataan oleh pegawai tentera yang menggunakan nama samaran Ram itu disiarkan oleh akhbar Haaretz pada hari kedua ia menyiarkan beberapa pendedahan yang menjerumuskan tentera Israel dalam kontroversi.

Maklumat itu dibocorkan ketika satu pertemuan anggota tentera pada 13 Februari untuk bersama-sama berkongsi pengalaman mereka dalam perang Gaza.

Beberapa veteran perang itu memberitahu, tentera Israel dengan sengaja membunuh orang awam dan kebencian terhadap penduduk Palestin tersemat dalam hati askar-askar rejim Zionis tanpa mengira pangkat,

Kata Ram pula, setiap anggota pasukannya diberikan kitab suci Yahudi dan mereka diberitahu perang ke atas Gaza itu adalah perang suci. Kenyataannya itu bertentangan dengan dasar kerajaan Israel sebelum ini bahawa perang terhadap Palestin bermotifkan politik dan keselamatan.

"Kami diberitahu supaya membunuh setiap orang yang kami temui di Gaza, setiap penduduk wilayah itu ialah pengganas," kata seorang lagi anggota tentera. - Reuters

Tiada ulasan:

nino...

!!trimas!!

...terima kasih rajin baca blog yg x seberapa nie...
...jika anda terlebih rajin sila tinggalkan komen....
...jika anda terlampau rajin sila jadi follower...

...aku yang menulis sesedap rasa...
...kalau ada tersalah silap...
...sila beri tunjuk ajar ...
...komen yang membina amat dialu2kan...
...kerana aku masih merangkak di dalam dunia blog ini...
...ikhlas...
...aNie...beckz...xii xii...